Epic Qiwi

This is me

Det här med katthem...

Kategori:

Är så trött på allt dethär som har med katthem att göra. All ära att det finns dem som vill hjälpa hemlösa katter, men dem flesta katthem är verkligen pengak#ta.

Satt igår och kikade på fb och fick upp ett inlägg från ett katthem att det fanns 2 kattungar i Svedala som sökte akut hem. Detta var verkligen akut då dem bodde hos bonden som hittat dem.
När jag mailar och säger att vi kan öppna vårt hem för den ena så får jag tillbaka att dem vill ha 400:- för en kattunge som aldrig ens har varit på katthemmet och vänt, varken chippad, vaccinerad, avmaskad eller besiktigad.
Det skrev jag klart och tydligt till henne. Vi kan göra allt det där plus kastrera, men då har vi inte möjlighet att betala 400:- för katten.
Då fick jag inget svar tillbaka. Katthemmet gick ut med att det var väldigt akut och har dessutom inte lagt så mycket som en kr på katten.

Uppenbarligen var det inte så akut :/
Nä tvi för pengak*ta!!!! Har även blivit väldigt illa bemött från andra katthem.

Dock kan jag varmt rekommendera Aggarps Djurhem! Underbar personal och djur. Man blir alltid trevligt bemött. Vi brukar skänka våra djursaker som inte används till dem. Det är även där vår Sushi kommer från.
Kommentera inlägget här: